23/03/2015

Be Mine! Bab 42



Bab  42

Zara tersedar bila acik mengetuk pintu mengejut mereka untuk bangun solat subuh. Ditenyeh matanya, melihat Tr di sebelahnya sudah tiada. Dia melihat di sebelah katilnya Tr sedang duduk bersimpuh mengakhiri salam usai solat subuh.

“Assalamualaikum…isteri ku” senyuman arjuna beta menyambut pandangannya. “Jangan lupa mandi wajib”
Berderau darah Zara. Pipinya diserbu blusher. Macam aku budak baru akil baligh. Teruk betul Tr ni. “ tahu lah..”

Tr tersenyum melihat zara sudah keluar untuk membersih dirinya. “cepat sikit kita solat berjemaah”

“Bukan abang sudah solat?”

“tadi solat witir” ooo…melopong zara. Tr sekarang spesis imam muda. Bukan lagi lelaki yang Sembilan tahun dahulu. Tr sudah banyak berubah dari yang dia sangka.
Setelah usai solat subuh berjemaah. Zara menanggalkan telekungnya lalu dilipat dua disangkut di palang besi di dinding biliknya itu.

“Basah rambut sayang abang ni” Tr berdiri di belakangnya sambil mengelap rambutnya dengan tuala.

“Basahlah basuh dengan air bukan dengan batu” tr ketawa.

“Abang jangan kata ini pun abang mengidam nak buat?”Zara sudah berpaling mengadapnya. Jari telunjuk si isteri mengunjuk k arahnya. Rambut Zara yang panjang itu membuat dia ralit mengelus dengan tangannya. Tr mengangguk sambil tersengih macam iklan colgate.

“Dulu abang ingat lagi waktu kali pertama Zara terkantoi dengan abang. Zara terjatuh atas abang, ingat tak?” Zara menunduk. Dia perlahan-lahan sekarang cuba mengingat kenangan lalu.

“…Dan waktu Zara sakit perut pengsan depan abang. Terkejut jugak ingat hantu rambut panjang serabai mana muncul kat villa atuk abang tu” Zara mencucuk pinggang Tr yang tak habis menyakatnya dengan kenangan lalu. Mengekek tr ketawa kegelian.

“Alah..abang pun sama jek, keluar dengan Natasya lepas tu mengarah orang buat itu ini” sebut nama Natasya Tr terdiam dari ketawa.

“Zara..”dipegang kedua bahu isterinya.

“Kenapa abang? Salah Zara sebut nama Natasya ke?”

“Zara mesti banyak terasa dengan abang kan?”dia ingin ceritakan hal sebenar kepada Zara tentang kemalangan dahulu disebabkan Natasya. Dia sudah siasat minta MaxC dan Ljo carikan Kaizura dan Kaizura menceritakan segalanya. Natasya sekarang sudah insaf dan dia kini menetap di Sidney. Mungkin bila tiba masa yang sesuai dia akan ceritakan kepada Zara lagipun Zara baru sahaja cuba mengingat kenangan lalu sedikit demi sedikit. Biarlah kenangan indah dahulu yang diingati sekarang Zara.

“Mana rantai tangan Zara?’ Zara sengaja mengubah tajuk. Dia tidak mahu Tr terus rasa bersalah apa yang dia pernah lakukan dahulu.

“Aaa..baru abang teringat. Ada kat rumah kita” Tr tersenyum. Dia sudah pindahkan semua barangnya ke kondominiumnya di Damansara.  Dia sudah membuat persediaan rapi sebelum melamar Zara tanpa pengetahuan aunty Maisara.

“Si Caramel and fruity pun sedang tunggu kita”Zara mengerut kening, dahinya berombak. Haah..baru dia teringat kucing keturunan brownie.

“Kita kena ambik di rumah Mak yah dulu, lagipun kita kena sapa Mak Yah beritahu kita sudah berkahwin” sambung Tr sambil memeluk pinggang  Zara erat.

“Hurmm..”Zara mengangguk  tersenyum mengecil matanya. Dia membalas pelukan Tr.

++++++++++++++++++++++++++

Nelly pantas keluar dari perut kereta mercedez benz. Dia berlari anak ke arah pintu besar rumah banglo mewah Tengku Maisara. “Aunty Sara…aunty Sara”

Laungan suara Nelly memecah keheningan pagi rumah besar itu. “Aunty Sara!”

Langkah nelly terhenti di tangga ruang utama laman tetamu itu. Tengku Maisara sedang menuruni anak tangga itu sambil memimpin tangan si kecil Mia. “Assalamualaikum..selamat pagi Nelly”

“Waalaikumussalam…morning aunty” di sapa pipi Tengku Maisara “ Morning Mia..” dicuit pipi mulus si kecil itu.

“Kak Nelly..”Mia pantas memeluk gadis di depannya. Tengku Maisara tahu kedatangan Nelly atas sebab yang satu itu. Perkahwinan Tengku Rafael.

“Buk Lijah tolong bawakan Mia pergi sarapan dahulu” Buk Lijah cepat-cepat datang dapatkan Mia dan berlalu ke ruang makan.

“Kita ke ruang rehat..aunty rasa selesa sikit untuk kita berbicara” mereka ke ruang rehat terletak bersebelahan ruang tamu namun agak tertutup sedikit dengan cabinet mewah.

“Aunty Sara tahu kan abang Fael sudah berkahwin?” Tengku Maisara mengangguk tenang.
Nelly melepas geram “Habis aunty Sara nak duduk diam sahaja? Abang Fael jodoh Nelly kenapa aunty Sara biar abang Fael menikah dengan orang lain? jangan harap harta Nenda akan diwarisi keluarga Rashdan”

Ugutan Nelly membuatkan Tengku Maisara mula terasa hati dengan anak sedara sepupunya itu. Bukan main lantang bersuara.

“Baiklah kalau aunty  Sara tak nak terlibat dengan semua ini baik jangan aunty memulakan dahulu. Kalau dulu aunty tak merisik dekat mama, Nelly tak akan terasa sakit  macam ni” raungan Nelly membuatkan Tengku Maisara serba salah.

“Maafkan aunty, bukan maksud aunty nak main-mainkan perasaan Nelly.” Pantas dia memeluk tubuh gadis itu. Nelly seperti anak kecil yang manja minta dibelai selalu.

“No wonder lah..abang Fael batalkan pertunangan dengan Nelly rupanya dia sudah ada someone di sini”serak suara anak gadis itu dalam pelukan Tengku Maisara.

“stop crying.. I will do something” mendengar kata Tengku Maisara tangisan nelly terus berhenti. Senyuman sinis mengukir dibirai bibirnya. Tengku Rafael miliknya. Tengku Maisara perlu buat sesuatu.

+++++++++++++++++++++++++++++

Perjalanan ke Tanah Rata itu membuatkan si isteri kesayangannya terlena ralit di sebelah. Dielus pipi Zara. Diraih pula tangan isterinya lalu dikucup lembut. “ Bintang hati”

Dia teringat kenangan lalu macam mana pertemuan pertama kali dengan Zara. Puas dicari kelibat bayang-bayang gadis di vila atuknya. Baru dia terjumpa dan pertemuan itu membuatkan jantungnya berdegup diluar jangkaannya.  Setiap malamnya Zara menemani membuat homework bersama.  Terkantoi tengok bintang dan belikan rantai tangan untuk Zara.

Dia teringat lagi waktu dia demam, Zara buatkan bubur nasi untuknya. Suapan gadis itu membuatkan dia jatuh kasih. Setiap malam dia mengintip bilik gadis itu terang dengan alunan suara membaca ayat suci al-quran.

Solat terawih bersama dan berpuasa bersama semuanya terasa indah. Dia berharap dia dapat buat bersama Zara sebagai suami isteri yang sah. Lagi keberkatan itu dirasainya.

“Allah sayangkan Tengku sebab itu dia uji Tengku dengan kehilangan mak dan ayah tengku” ayat itu juga menusuk hatinya. Tuhan uji lagi dirinya dengan kehilangan Zara. Dia cuba tidak berputus asa jika gadis itu yang terbaik untuknya.

Deringan iphone5 membuat dia tersedar dari lamunannya. Zara juga turut tersedar dari tidurnya. Pantas Tr menekan button Bluetooth dilekat di telingnya.

“Hello..fael” suara Tengku Maisara menyapa telinganya. Dia tahu auntynya menelefon bila mana tadi dia melihat skrin iphone5 tertera nama Tengku Maisara.

“Assalamualaikum aunty, how’re you today. I miss u so much” hanya rengusan sahaja kedengaran membalas sapaan mesranya “ Why?”

“Why? You ask me ‘why?’” marah tengku Maisara “ Apa yang Fael buat semuanya salah,Now… you’re not okay, you’re getting hurt and that means I’cant hold you back”

“Nope! I’m happy. Evething is okay. Fael sudah jumpa Zara. Aunty yang buat Fael terluka. Sebelum ini pun Fael sudah terluka dan sekarang Fael bukan terluka tetapi Fael bahagia.  Apapun yang terjadi Fael tak harap aunty akan pegang Fael so please give me  freedom.”

“fael tak waras. Fael akan terluka sayang”

“Fael waras aunty.. tolong lepaskan Fael untuk cari kebahagian sendiri”

“How about Nelly?”

“Dia boleh accept semua ni”

“No..Fael, Nelly mahu Fael hentikan semua ni”

“Sanggup ke aunty biar Fael runtuhkan masjid yang baru dibina”
“Fael bukan lagi anak sedara aunty kalau Fael tak balik rumah sampai malam ni”ugut Tengku Maisara.  “ aunty tunggu Fael”

“Please don’t wait for me” pantas Tengku Maisara memutuskan talian. Dia tidak mahu mendengar kata-kata Fael yang membuat hatinya sakit.

Zara memengang tangan Tr. Digengam erat jari jemari Tr cuba memberi semangat. “ Maafkan Zara”

“Bukan salah Zara. Please don’t blame yourself.” Dikucup jari jemari Zara “ listen to me… I want to be with you for only two time…now and forever sayang”

Haila..Tr speaking English pula lepas bercakap dengan Tengku Maisara. Bunyi romantic macam filem ‘omputeh’ seketika.

“Berangan pulak” dahinya dijentik. Ngeee…

“Cakap bahasa ibunda senang” marah Zara. “ tadi aunty Maisara cakap apa?”

“Dia kirim salam rindu.. miss u so muchhhh”  melampau Tr sengaja mebuat muka mulut itik konon nak bagi hilang kerisauannya tentang Tengku Maisara.

“Eeee.. geram. Ikat dengan getah baru tahu” dicekup bibir Tr yang muncung kedepan. Ketawa mereka terburai.

++++++++++++

Zara mengemas barang-barangnya sebaik sahaja sampai di kondo Tr. Melangkah masuk ke kondo itu membuat dia teruja. Barang-barang di dalam rumah itu sudah tersedia. Caramel dan fruity ada anak empat ekor. Dia kesian dengan Mak yah untuk mengambil kucing yang sudah lama hidup dengan Mak Yah. Mak yah memberi seekor anak caramel dan fruity  bernama Butterscotch dan sekarang mereka sudah ada anak angkat bernama butterscotch. Hehehe..

“Tadi Mak Yah macam sedih je kan?” soalnya bila melihat Tr keluar dari bilik air dengan tuala dililit di pinggang suaminya itu. Tr mengambil tuala kecil mengelap rambutnya. Zara ralit memerhati suaminya tanpa sedar Tr perasan pandangannya.

“Zara mengidam juga ke nak lap rambut abang?” nglup!!!...baru dia tersedar dia sekarang Nampak macam perempuan gatal. Ee..malulah.

“Wangikan rambut abang” Tr tersenyum.  Suaminya datang memeluknya tiba-tiba. “Jangan goda abang sekarang okay”

“Ishh..siapa goda siapa sebenarnya?” Zara melerai pelukan Tr.  “orang cerita pasal Mak Yah”

“Mestilah sedih cucu dia kita ambil balik. Tetapi scotch peneman mummynya nanti bila daddy dia sibuk bekerja”

“Orang nak umi dengan walid bukan mummy dengan daddy?”

“Orang..orang..orang, cuba bahasakan diri tu sayang ke?”

“Rasa gelilah..” ketawa Zara.  Tr tanpa rasa segan memakai pakaian di depan isterinya. “Tak sopan cubalah pakai dalam bilik air tu”

“Malulah..gelilah..tak sopan lah semua ada kat orang tu” dipeluk Zara lalu dikucup pipi si isteri. “ suami isteri mana ada istilah tu lainlah kalau pakwe-makwe”

“Hurmm..kitakan baru nak bercinta”

“Sebelum ni bukan bercinta?”

“Sebelum ni rasa cinta sahaja”tangan  Zara memaut leher Tr. dia menjinjat kakinya lalu dikucup bibir Tr.  MAtanya dipejam rapat. Dia malu untuk semua itu namun lelaki itu sudah menjadi suaminya.

Tr teruja. Direnung wajah Zara dengan mata isterinya dipejam rapat. Lalu dieratkan pelukan, ciuman si isterinya dibalas dengan perasaan mengebu.

++++++++++++++++++++++++++

Tengku Maisara menunggu Tr dalam diam. Kali ini dia tidak mahu melibatkan Fauzi. Suaminya ada saja mahu memihak Tr.  Dia tahu Fauzi menyokong sepenuhnya apa yang Tr buat. Fauzilah orang pertama yang tahu hati dan perasaaan Tr pada Zara. Fauzi juga penyebab Tr bertindak diluar jangkaan  Tengku Maisara.

“You tak tidur lagi?”

“I nak baca buku ni” ditunjuk buku baru dibelikan. Alasan!

“Fiction? You kata tak suka jenis fiction, you kata mengarut!”hishh.. banyak songeh pulak suaminya.

“You pergilah tidur”

“Sayang you tak nak urut belakang i?”

“Esok..malam ni I nak habiskan this story okay”

“Okay good night sayang” satu ciuman hinggap dikeningnya. Lega… fauzi sudah masuk ke bilik tidur mereka.  Pantas Tengku Maisara mendail nombor telefon Tr. Namun panggilannya masuk inbox message.

Didail sekali lagi namun jawapan yang sama. Didail lagi sehingga dia putus asa. Tengku Maisara mengetap bibir. Difikirannya sekarang  apa yang perlu dia ambil tindakkan. Tangannya berkali mengengam erat. “Zara Aulia..gadis licik”

“Mak leha tunggu dan lihat apa yang akan berlaku” biarlah dia jadi perempuan jahat atau perempuan sihir sekalipun. Dia takut Fael akan terluka. Zara bukan ada apa-apa backup untuk Fael. Gadis itu hanya menumpang kekayaan anak sedaranya itu.

p/s: sorry lambat post entry coz internet problem plak.. skrg fn akan cuba post secepat yang mungkin...

tq..suma..=))

Adoiya..

4 comments:

  1. Tqvm, fn...eeeee...benci btul ngn tengku maisara si langau tua tu....hishhhh...rs nk p tikam dia lam sg bg buaya mkn...😡😡😡

    ReplyDelete
  2. Tqvm, fn...eeeee...benci btul ngn tengku maisara si langau tua tu....hishhhh...rs nk p tikam dia lam sg bg buaya mkn...😡😡😡

    ReplyDelete