30/09/2012

Be Mine! 18



Bab 18
                                    
Natasya melempar apa yang dicapai oleh tanganya. Biliknya bersepah dengan barang-barang yang dihempas, dicampak dan di buang semahunya. Seolah-olah dia cuba membuang sakit di hatinya.

Kenapa mesti dia? Kenapa mesti dia yang kau pilih? Dia tak kisah kalau TR pilih gadis yang lebih hebat darinya. Ini tidak Zara? Oh no…ibarat TR cuba meletak dia di landasan keretaapi untuk digilis.

Semalam dia telefon TR. perlukan penjelasan bila dia semakin hari semakin resah dengan hubungan mereka yang tergantung.  TR beritahu hubungan mereka tamat! Titik! Noktah!

Dia tanya alas an. Adakah sebab Tr terpaut pada Zara namun TR hanya mendiamkan diri..
Dia mula syak bila  lelaki itu tak pernah contact dia sejak balik bercuti. Disekolah TR banyak menghabiskan diri dalam library.

Bila pulang lelaki itu lebih suka berjalan dengan si Zara. Bila time rehat TR juga banyak keluar dengan si Zara jugak. Ljo, MaxC dan Paan juga jarang bersama Tr sekarang. Dia lagi la..bertambah sakit hatinya bila Farouk mula memerlinya dengan apa yang dilihatnya.

“Hai..putera raja kau terpaut pada si dayang ke?” ditolak tubuh Farouk. Dia membentak. Berjalan  menoleh kebelakang menjeling Farouk yang tersengih dapat mengenakannya. Tanpa sedar, tubuhnya  bertembung dengan si Zara.

Kedebukkkk….

 “Aaauuucchhh..cisss persetan…buta ke?”ditengking gadis perampas hati TR. bertambah sakit hatinya melihat wajah innoncent yang cuba dibuat-buat Zara. Dia tahu zara pandai berlakon naïf..perempuan seperti tu memang pandai merampas milik orang. Dasar perempuan miskin!!!

“Maaf..awak taka pa-apa ke?” Zara tersenyum padanya. Dia meluat. Benci! Dilihat botol mineral yang berada ditangan gadis itu lalu dirampasnya. Dia membuka penutup botol itu kemudian menyimbah air ke muka si perampas itu. padan muka!

Puas hatinya. Namun hatinya tetap sakit dan bertambah sakit bila TR sendiri datang ke rumahnya. Ingatkan TR mahu mengajak keluar seperti selalu yang mereka buat. TR pegang bahunya.

“listen to me…I nak you faham apa yang akan I katakan” Natasya menolak tangan TR. kemudian dia buat-buat ketawa. Dia sudah menjangkakan apa yang ingin dikatakan TR. dia takut untuk mendengarnya.

“I letih.. I nak masuk rumah..” namun dihalang TR. Natasya tak mahu dengar. Dia takut sebarang kemungkinan.

“you kena dengar. Hubungan kita tamat. I dengan you hanya kawan,Stop! Setakat itu saje dan I tak nak you libatkan Zara dalam hal kita. I tahu you cuba serang Zara. You simbah air kat muka dia. I boleh maafkan. Kalau you cuba buat lagi..” pandang TR mengancamnya

“I tak kan teragak-agakk buat sesuatu yang menyakitkan hati you..”Natasya telan liur. TR tak pernah bersikap begini padanya. Dan TR tak pernah bela dia bila farouk cuba mengusiknya.

Adakah Zara begitu istimewa buat lelaki itu? Hati Natsya bertambah sakit…sakit dan sakit..
Natasya pegang dadanya. Diurut dadanya. Sakit!!!! Dia kehilangan TR. lelaki itu dipujanya. Semua kawan-kawanya cemburu bila tahu hubungannya dengan TR sebagai kekasih. Bertambah bangga lagi Kaizura, pesaing utamanya menghentak kaki bila melihat dia berjalan dengan TR kemana saja mereka pergi.

Namun dia tidak boleh terima bukan Kaizura atau sesiapa anak YB, Tan Sri, atau kerabat. Tetapi Zara, gadis itu hanya maid dirumah TR. anak yatim piatu juga yang dipilih TR. Yuran pengajian pun ditanggung aunty Maisara.

HAaaa…baru dia teringat, aunty Maisara cukup berkenan denganya. Aunty Maisara juga rakan bisness dengan papa. Kenapa dia tak cuba guna peluang ini…
********************************************
 
“ Ini la peluang I untuk cuba yakinkan Fael, bantu Fael” Tengku Maisara melabuh punggungnya ke sofa yang terletak disudut bilik officenya.

“I rasa ni bukan caranya Sara”balas fauzi. Dia tak suka Tengku Maisara menyibuk hal Rafael.

“Kenape pulak? Bila I cadangkan Fael tentang natasya untuk sambung belajar ke oversea bersama, I yakin Fael pasti suka. You tahu kan pilihan fael memang tepat.” Tengku Maisara tersenyum puas.

“You kenalkan Tan Sri Nazman? Berapa tender berbilion ringgit yang dia dapat? Natasya anak dia. Pasti gadis itu sehebat papanya kan? Fael memang pandai memiilih.” Fauzi mengeleng kepala. Sara..sudah tersilap percaturan. Bukan Natasya yang Fael suka..

“You nak fael kahwin disebabkan tender baru yang you cuba dapatkan tu ke?”

“Of course not..buat apa I nak paksa Fael kahwin? Tetapi itu pilihan Fael, dia suka Natasya dan Natasya anak Tan Sri Nazman. Memang kena gayanya la..” ketawa Tengku Maisra.

 “I tak setuju. You nak tunangkan Fael dengan Natasya sebelum dioarang sambung belajar? I membantah!”

“sejak bila you jadi pembangkang I ?  you selalu sokong I . okay pe cadangan I” Tengku Mairasa mencebik. Dijeling wajah fauzi.

“Sara…nanti dulu, biar I uruskan soal hati Fael. Kalaupun you nak cadangankan apa-apa I rasa biar Fael habis exam dulu” Fauzi tersenyum memandannga. Cuba memujuk hatinya.

“You nak urus apa? Kita dah tahu Fael suka kan Natasya”

“Nanti dulu..please biar I uruskan anak sedara you. Fael pun macam anak sedara I juga” Fauzi mengusap lembut bahunya. Cuba memujuk lagi.

“Okay..fine. kali ni you menang” Tengku Maisara akhirnya tersenyum. Mana boleh dia membiar rajuknya lama. Fauzi kekasih hatinya. Lelaki tak pernah jemu menunggu cintanya. Lelaki itu juga setia disisinya. Tanpa merungut. Lelaki itu setia dengan senyuman dan pujukkan yang lembut mendamai hatinya dikala resah.

+_+ dpt jgk idea nk continue bab 18..haila..papun tq 4 ur support..sbb korang suka baca FN suka jek nk cepat2 wat citter ni smpai abis..InsyaAllah..kimchi.( tersengih)

5 comments:

  1. Pendeknyeee x puaslarr.... Hehehe nyway good job writer

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks bella...FN mula kehabiasan idea papun FN cuba yg terbaeekkkk..

      Delete
  2. Replies
    1. sowiiii..shaza, papun FN akan cba wat lbih pjg dri bab18 dan yg terbaeeekkkk..tq =)

      Delete
  3. wah suka tp xsuka klu aunty maisara jd penghalang... Harap2 x la

    ReplyDelete